A A A A Kontrast:
A++ A+ A Czcionka:
Język:

Szanowni Państwo,

Przypominamy, że od 1 lipca 2021 r właściciele i zarządcy budynków mają obowiązek zgłoszenia źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB)*. Deklaracje, można składać online, bezpośrednio w CEEB lub w wersji papierowej, za pośrednictwem urzędu gminy.

Dotychczas złożono ponad 500 000 deklaracji z szacowanej liczby 5 mln, przy czym dużą część z nich została złożona w wersji papierowej. Taka forma przekłada się nie tylko na opóźnienie w zasilaniu bazy, ale również na dodatkową pracę dla pracowników urzędów gmin, którzy sami muszą wprowadzać dane z przekazanych formularzy do systemu. Średni czas „przepisania” poprawnie wypełnionego formularza do CEEB przez urzędnika to: 2 – 5 minut. W przypadku braków, dochodzi czas skontaktowania się z wypełniającym, poinformowanie o konieczności uzupełnienia i odłożenie deklaracji do czasu dopełnienia formalności.

Zapraszamy do odwiedzenia strony Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, na której znajdziecie Państwo m.in. filmy instruktażowe, wzory wniosków i deklaracji oraz bogatą sekcję z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania (FAQ).

ZOSTAŁO TYLKO 6 MIESIĘCY!

Terminy:

  • deklaracje dotyczące źródeł ciepła, uruchomionych od 1 lipca 2021 r. należy składać w ciągu 14 dni od dnia uruchomienia źródła ogrzewania
  • deklaracje dotyczące źródeł ciepła uruchomionych przed 1 lipca 2021 r. należy składać do 30 czerwca 2022 r.

 

Pozdrawiamy,

Zespół CEEB

 

* Celem stworzenia CEEB – Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków jest poprawa jakości powietrza, poprzez likwidację ich głównej przyczyny, tj. emisji substancji powodujących smog. Dzięki szczegółowym danym o budynkach, CEEB będzie ważnym narzędziem wspierającym wymianę starych kotłów grzewczych, będzie również miejscem gdzie dostępne będą informacje na temat wszystkich programów finansowania wymiany pieców.

Jak narzędzie dla organów administracji centralnej i samorządowej będzie stanowił podstawę realizacji polityki niskoemisyjnej oraz bazę danych, na podstawie której gmina będzie mogła wnioskować o fundusze w celu poprawy jakości powietrza.

Zapisz się na nasz newsletter:
Urząd Gminy w Uściu Gorlickim
38-315 Uście Gorlickie 80
woj. małopolskie
tel./fax 018-3516041

e-mail: gmina@usciegorlickie.pl
http://www.usciegorlickie.pl/
Urząd czynny:
poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30
Konta Urzędu Gminy do wpłat:
wpłaty podatków, opłaty skarbowej, czynszów
52 8797 1039 0030 0300 1515 0002
wadia
68 8797 1039 0030 0300 1515 0005